va inte igår

Det var inte igår jag besökte min egen blogg, så idag har jag riktigt celebert besök.

Idag har jag lyckats lämna tillbaka boken till bibblan! Nu är det bara den lilla fakturan á 345kr kvar på den historien. Jag förstår inte hur man kan kräva att man ska lämna tillbaka något när man aldrig har öppet. Ända sen maj har jag varit där två gånger(!) och ingen av gångerna har de behagat släppa in mig. Varför har de inget bokinkast? -Hallå, Kristus ringde o ville ha sin bibbla tillbaaaka. Kanske är dags att lägga en liten lapp i förslagslådan. Om de har någon d.v.s.

Jag har haft tvättstugan idag också.
Och pratat med trapphus-städar-nissen.

Städis: Heej! (från en våning upp)
El: HejHej.
Städis: Det blåser in så mycket löv!
El: Ja, det blir väl så på hösten.
Städis: Jag var tvungen att gå upp o dubbelkolla en gång till!

El: Okej(?) (på väg att gå ut genom porten)

Städis: Stäng dörren försiktigt när du går ut!!!

El: ... (på väg ut)

Städis: Så! Stäng! Stäääng!!!

Lydigt stängde jag dörren snabbt som en vessla och gav honom tummen upp genom rutan. När jag var halvvägs till biblioteket så hörde jag honom gasta (verkligen) till en kollega (eller oskyldig): Det är så himla mycket löööv!
Han e rolig han.

Verkligen händelserik dag.

Sen hittade jag ett utkast till ett arbete i grafisk kommunikation från 3:an i gymnasiet.
På baksidan av arbetet:



Moget, Elin, moooget.


Seeya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0