om hundra år

När jag blir gammal ska jag skaffa mig ett suspekt utseende och göra grym svensk reggae/blues. Jag ska vara stam-artist på reggaefestivalen i Uppsala och min första skiva ska heta Livet ska vara som för en fjäril en sommardag. Min största idol kommer såklart vara Peps Persson och därför ska jag ha runda stålbågar och översätta Bob Marley-låtar på ett smygpervert sätt. Jag ska vara arg för folk inte får ha sina holkar ifred och göra revolution genom att bli hyresvärd och låta kasernen svälla till ett kollektiv.
I källaren kommer jag ha en liten studio vid namn Spel-in där jag själv producerar min allmogemusik. Vad alla inte visste var att jag även syr en egen kollektion under pseudonymen killhimsoftly. Kläder som alla vill ha men ingen vet vem som gör.
Sedan kommer kapitalisten i mig att ha stockholms trendigaste fair-trade café tillsammans med TiboKingsize. Där kommer alla från söders höjder, till gamlastans prång, till förortens betong att hänga och lyssna till musik av artister som vi själva upptäckt. Jag själv kommer att spela på fredagseftermiddagarna när det är ett skönt after-work barhäng. En sak till som ingen visste var att i ett hörn på cafét satt alltid en pensionerad man och skrev på en bok. Det var han som sätter upp Ernesto Guerra lappar runt om i stockholm.

Så, håll ögonen öppna i framtiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0