Underbart

Metros framsida idag:


Såhär skyddar du dig: (alltså det handlar om influensan)

"Tvätta händerna ofta och använd desinfektionsmedel. ? Be folk hålla sig på avstånd. ? Hosta och nys i armhålan. ? Rök inte. ? Medicinerna Relenza och Tamiflu kan förkorta sjukdomsförloppet. "

Haha, vadå hosta och nys i armhålan? Hur fan ska det gå till?
Satt på tunnelbanan när jag läste det här och fick en så sjuk bild i huvet att jag började garva.
Typist pinsamt.
Typist fel att det är pinsamt.
Typist dumt att folk är så inskränkta att de tror att man är sjuk i huvet om man inte sitter som en stel-pinne-robot i kollektivtrafiken.
Kollektiv - 1) som består l. utgöres av l. inbegriper ett flertal personer l. ting sammanfattade tilll. betraktade ss. en enhet; som i sig represen­terar ett flertal; sammanfattande.


Utdrag ur SL:s säkerhetsmål:
"Ingen resenär eller anställd ska dödas eller allvarligt skadas i SL-trafiken."

Ok, sitter på jobbet och gör en massa saker mellan det jag skriver.
Kan ngn förklara vad som var roligt med sl-citatet ovan?
Måste vara ordet dödas...
Fast jag kan inte komma på något som skulle vart bättre..
Ingen resenär eller anställd ska avlivas kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0